Readme.md

    Async Game Engine

    AsEn - is a totally asynchronous engine for desktop and mobile.

    Language: minimal C++ 17, preferred C++ 20/23
    Platforms: Windows, Android, Linux, MacOS, Emscripten (without graphics)
    GraphicsAPI: Vulkan, Metal
    Shaders: GLSL, MSL
    Stable version: see Tags

    Key features:

    • Scalable task system with optional C++20 coroutine support.
    • Multi-threaded command buffer recording.
    • Staging buffer memory manager, per-frame limits for stable FPS.
    • Async file IO on all platforms.
    • Lock-free algorithms and sync primitives.
    • Built-in profiling tools and cross-platform shader debugger.
    • CI/CD to run all tests on all platforms, including graphics tests.

    Samples:

    Engine documentation:

    Source code:

    Tools:

    Papers:

    Notes:

    rus

    AsEn - полностью асинхронный движок.

    Язык: минимально C++ 17, рекомендуется C++ 20/23
    Платформы: Windows, Android, Linux, MacOS, Emscripten (без графики)
    Графика: Vulkan, Metal
    Шейдеры: GLSL, MSL
    Стабильная версия: помечена тэгом

    Документация по движку:

    Статьи:

    Заметки:

    Обсуждение:

    Конвейеры
    0 успешных
    0 с ошибкой