Eltex Social Media
The project is written in the Kotlin programming language
Educational project Development of Android applications in Java and Kotlin from Eltex Academy. This project is based on the MVVM architecture (Model-View-ViewModel).
The CRUD has been implemented to work with posts and events in the application. Using Jetpack Preferences DataStore to work with local files on the device. At the moment, a remote server is used to work with CRUD.
To work with the local database SQLite, ORM ROOM is used together with ksp. The Prepopulate your Room database is used in the project for convenient testing.
To work with requests to the server and process the received data in JSON format, the Retrofit2 and OkHttp3 libraries from Square + RxJava3 from ReactiveX are used to implement reactive programming, instead of accumulating Callbacks.
The project uses several types of architecture patterns and paradigms: Builder, Observable, Observer, Adapter, Dependency Injection, Single Activity Architecture, Modular Architecture and Reactive Programming.
🚀 The stack of technologies used
Anatoly Spitchenko - Android developer and Course Teacher
Lebedev Sergey Vyacheslav – Kotlin-Developer
README UP
Социальная сеть Eltex
Проект написан на языке программирования Kotlin.
Образовательный проект по разработке Android-приложений на Java и Kotlin от Eltex Academy. Данный проект основан по архитектуре MVVM (Model-View-ViewModel).
CRUD был реализован для работа с постами и событиями в приложении. Используется Jetpack Preferences DataStore для работы с локальными файлами на устройстве. На данный момент для работы с CRUD используется удаленный сервер.
Для работы с локальной базой данных SQLite используется ORM ROOM вместе с ksp. The Prepopulate your Room database используется в проекте для удобства тестирования.
Для работы с запросами на сервер и обработкой полученных данных в формате JSON используется библиотеки Retrofit2 и OkHttp3 от Square + RxJava3 от ReactiveX для реализации реактивного программировая, вместо накапливающихся Callback - ов.
В проекте используется несколько типов архитектурных паттернов и парадигм: Строитель, Наблюдаемый, Наблюдатель, Адаптер, Внедрение зависимостей, Архитектура с одной активностью, Модульная архитектура and Реактивное программирование.